dimarts, 16 d’octubre del 2012

Re-historietes..(3)

C: Em desperto, tranquil·lament. Mandrejant com cada dia.
-Carla, carinyo! Ja tens la maleta preparada?
De què parla la meva mare? La maleta?
Encara estic mig adormida quan me'n recordo: Avui començo el nou curs! M'aixeco de cop, la meva mare té raó, encara he de preparar la maleta i marxem d'aquí a una hora.
Uff, obro l'armari i poso tota la roba que trobo cap a dintre la maleta de qualsevol manera. Agafo també alguns llibres i el meu ós de peluix. Ho faig encabir tot, apretant, asseient-me sobre la maleta... Al final, d'alguna manera, ho aconsegueixo.
-Té filla, els uniformes i els llibres -em diu la meva mare, allargant-me més roba.
-Ostres, els uniformes!
-Què passa? -pregunta.
-Ehmm... Em sembla que no hi caben a la maleta...
-A veure?
-Ehh.. no, mama, no hi cap res més -dic, intentant que no obri la maleta.
-Molt bé, d'acord, doncs porta-ho al maletí.
-Ok!
-Ja t'ho plego jo perquè sinó, sospito que arribarà arrugat i ja tindràs mala nota abans de començar al curs.
-Gràcies, mama! Ets la millor! -li dic, fent-li un petó.
Me'n vaig a esmorzar, mentre la meva mare murmura alguna cosa que no puc ni vull entendre.
Mmmm... Sort que demà al vespre torno, per passar el primer cap de setmana. Mai no he entès perquè sempre ens fan començar el curs un divendres, seria més fàcil començar el dilluns, però, de fet, el primer divendres només escoltem el discurs del director, cantem l'himne, presentem als nous, etc.
Tampoc és que sigui, doncs, un dia de classe, només és la presentació.
-Carinyo, vesteix-te, que farem tard -em diu la meva mare.
-Sí, senyora! -crido, com un militar.
La meva mare sospira. Es preocupa massa per mi. Fa tres anys i mig em va portar al metge, pensant que era hiperactiva, i com que li van dir que no tenia res i que era perfectament normal, van decidir amb el meu pare que m'enviarien a un internat perquè m'hagués de cuidar de mi mateixa i prengués exemple de les meves companyes d'habitació.
Jo, però, continuo igual que en aquell moment, sempre activa i amb ganes de fer coses, i estar a l'internat no m'ha tornat més tranquil·la, només m'ha fet ser encara més feliç.
Em poso l'uniforme de l'escola, amb compte de no arrugar-lo i mirant que no tingui cap forat enlloc. Potser la Isabel m'ha fet una mica més polida.
Aishh, la Isabel. Ja la trobo a faltar, sort que avui la veuré. Estic impacient per saber si hi haurà alguna nova. L'any passat a la nostra habitació hi havia també la Cris, però s'ha canviat d'insti per anar a un de públic, així que potser la compartirem amb una noia nova.
Em poso bé la faldilla, abans d'entrar a la sala amb la meva mare.
-Ja estic, mama -dic.
-Molt bé, preciosa, vés a preguntar al teu pare si està.
-Papa!!
-Què vols, terrosset de sucre?
-Diu la mama si estàs a punt.
-Sí, anem -em respon.
Així que pujo al cotxe, mentre el meu pare carrega la maleta i la meva mare s'ho mira. Al cap d'uns minuts som al carrer, camí de l'institut. No és gaire lluny, però amb tot el ritual que fem sembla que ho sigui molt més.
Per fi arribem. Després de despedir-me dels meus pares, assegurant-los mil vegades que no em passarà res, em dirigeixo cap a la gent de quart.
-Hola, maques!
-Hola, Carla, què tal?
-Molt bé! Estic tan contenta de tornar a estar aquí...
Llavors, sento una professora que em crida:
-Terrats!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada