diumenge, 14 d’octubre del 2012

Re-historietes... (2)

I: Avui és un dia genial! Estic impacient per començar el nou curs! Potser els primers dies m'enyoro una mica però sé que de seguida em passarà.
El que em toca fer avui, però, és despedir-me de tots els animals i persones. Començo pels porquets:
-Adéu! Adéu macos! No us porteu molt malament! Ja sabeu que la Judit us cuidarà molt! Us estimo porquets meus!
Després, vaig amb les vaques:
-Adéu, vaques! A veure si quan torno hi ha nous vedells! Us trobaré a faltar: la llet que prendré a l'institut no és tan bona com la vostra! Adéu!
I sobretot, em despedeixo d'una, la meva preferida, a qui jo vaig posar nom:
-Adéu, Milka! Ja saps que no em deixarien portar-te al cole, perquè sinó vindries eh? T'estimo vaca maca!
Em vaig despedint de tots: cabres, ovelles, conills...
A la tarda vaig a les cases del voltant i dic adéu als veïns, però aquest any hi vaig amb l'Atti, la meva cosina que també viu allà a prop i demà vindrà amb mi a començar el primer curs.
Quan arribo a casa, al vespre, em dedico a buscar tots els gats i els dic adéu: en Tom, en Simba, la Nala i la Keira. Les dos gatetes són a punt de parir, així que els acaricio la panxa i també dic adéu als gatets que encara han de néixer.
La Judit, la meva germana, em promet que m'enviarà les fotos quan neixin perquè els hi pugui posar nom.
-També deixaré que la Carla trii algun nom encara que no em caigui gaire bé.
-És molt bona noia, la Carla! Només que una mica impulsiva -li explico.
-Llavors potser n'hi deixo triar dos.
Ens asseiem al sofà i assaborim en silenci les últimes hores que ens queden juntes. Normalment som com gat i gos, però el dia que jo me n'he d'anar a l'insti ens portem molt bé.
Només sóc conscient de que, en algun moment, entra la meva mare i s'emporta la Judit a coll i s'assegura que jo vaig cap a dormir a la meva habitació.
Demà serà un dia llarg, i la meva mare sap que serà molt millor si descanso bé. Per una vegada, hi estic d'acord.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada